De Waardse Sjoelvereniging is opgericht op 19 maart 2013.

Elke dinsdagavond in Café de Swan wordt er weer gespeeld en begint de clubavond om 20.00 uur. Er worden dan tien partijen gespeeld. Na vijf partijen is er een pauze waarna de andere vijf partijen worden gespeeld. Sjoelen is een activiteit die zowel als spel maar ook als sport beoefend kan worden door iedereen die dat maar wilt. Wij doen dat individueel via onze clubcompetitie, maar onze leden doen ook mee met nationale kampioenschappen zoals het NK-Teams, NK-Koppel, NK20-2 en het NK Individueel alles onder auspiciën van de ANS (Algemene Nederlandse Sjoelbond), dus schroom niet, en loop eens binnen op dinsdag avond. Onder het motto: “De sjoelsport is voor jong en oud.”

Nieuwe sjoelbakken.

De Waardse Sjoelvereniging speelt op de allernieuwste sjoelbakken, namelijk de HS-50 van de firma Heemskerk en de vernieuwde S-240 van Schilte. In vergelijking met de bestaande sjoelbakken, die nog bij sommige verenigingen en in veel Nederlandse huiskamers te vinden zijn, is bij deze sjoelbakken de poortenbalk aangepast. Deze heeft meer flexibiliteit waardoor de schijven minder hard terugkomen in het speelveld wanneer zij de poortenbalk raken. Ook zijn de sjoelschijven anders, deze zijn meer afgerond en niet meer behandeld, waardoor zij iets minder glad zijn en de schijven minder hard terugkomen. Deze aanpassingen heeft er nu al voor gezorgd dat het sjoelplezier nog verder is toegenomen en ook de persoonlijke scores, deze zijn beduiden hoger.

Wilt u ook eens kennis maken met de sjoelsport en de nieuwe sjoelbakken, u bent van harte welkom, elke dinsdagavond vanaf 20.00 in café de Swan.

Nieuwe leden worden eerst ingedeeld in de X-klasse. Na 4 wedstrijden wordt ze op grond van het gemiddelde ingedeeld in de betreffende klasse.

De Waardse Sjoelvereniging is aangesloten bij de ANS (Algemene Nederlandse Sjoelbond)

Het bestuur bestaat uit:

Cayasta Schepers (voorzitter)

Rob Aland (penningmeester)

Riny Rijpkema (secretaris)

Edith Wuurman (algemeen bestuurslid)